Sunday, May 8, 2011

Apple Store a srovnání s dalšími App markety

Apple Store a srovnání s dalšími App markety

App Store je místo, v němž si uživatelé zařízení běžící na platformě iOS mohou zakoupit a stáhnout aplikace. Je provozován přímo firmou Apple, která každou aplikaci před jejím uvedením do App Store podrobí schvalovacímu procesu. AppStore byl spuštěn 10. července 2008. K roku 2010 na něm existovalo přes 300 000 aplikací a staženo jich bylo více než 7 miliard. K datu 18. ledna 2011 Apple uváděl 9,9 milionů stáhnutých aplikací a v souvislosti s tím oznámil a spoustil odpočet zvaný "10 Billion App Countdown", neboli odpočet prodáné desetimilionté aplikace. Tohoto bodu Apple dosáhl 22. ledna 2011 v 10:26.

Medián zisku z jedné aplikace prodané v App Store činí 8,7 amerických dolarů, zatímco průměrná cena placených aplikací v něm se pohybuje mezi 3,5 a 4 dolary. Z čehož 70% z ceny jde producentům aplikace a 30% jde App Store.

Obchod s aplikacemi je přístupný z iPhone, iPod Touch a iPadu přes aplikaci k přímo určenou k přístupu na App Stor, která také nese stejné jméno. Je to také jediný způsob pro přímé stáhnutí aplikací do zařízení. Pokud ovšem pomineme ilegální způsob nahrání aplikací po úpravě zvané jailbreak. Další způsob nahrávání aplikací do telefonu je jejich stáhnutím pomocí synchronizačního nástroje iTunes, běžícím na platformě Mac OS, popřípadě MS Windows.

Ostatní mobilní platformy mají také svůj App Store



Rád bych se dále zaměřil na porovnání jednotlivých marketů, srovnání jejich velikosti měřené v počtu nabízených aplikací, zhodnocení kvality a nastínění budoucího vývoje. Vycházet budu ze statistiky DISTIMO.

Statistiky Společnosti DISTIMO, která byla založena krátce po založení prvního App Store, uvádí ve své pravidelné zprávě z dubna 2011, že Google a jeho Android Market překonal Apple App Store v počtu nabízených bezplatných aplikací. V absolutních číslech to znamená, že Google jich má ve svém marketu 134 342, zatímco Apple 121 845. Zajimavý je také pohled na tempo růstu obou obchodů. I když je Android Market zatím stále menší, tak jeho růst je měsíčne o 10% větší, než růst App Store. Podle analytiků by se tyto křivky měli brzy protnout.



K číslům a velikosti obou marketů bych rád zmínil fakt, že ikdyž Android market má rychlý růst, tak tento růst je jistě na úkor kvality. Vyšši počet aplikací neznamená lepší obchod. Vstup na Android Market je v tomto směru volnějsí a kvalita aplikací podstatně horší. Dokonce by se občas dalo říci, že to vypadá jak na smetišti špatných, nekvalitních a neotestovaných aplikací.
Zatímco Apple prověří každou svou aplikaci schvalovacím procesem, který musí splňovat určité stanovené podmínky, tak na Android market si může nahrát doslovně řečeno kdokoliv, cokoliv.

Budoucí vývoj jednotlivých obchodů s Aplikacemi



Z grafu je mimo jiné patrné budoucí protnutí počtu aplikací v Google Android Marketu s počtem aplikací v Apple App Store. Tento bod by měl být dosažen v červenci, možná srpnu roku 2011. Dále je patrná prognóza, že Windows Phone 7 Market bude větší neš Nokia Ovi Store a BlackBerry App Word a to i přes to, že Windows Phone 7 Marketplace je v provozu teprve rok
Pro uživatele je růst těchto marketů jedině dobrá zpráva. Uživatel se již nemusí při pořizování zařízení starat o to, zdali je na v telefonu nahraná ta, či ona aplikace. Uživatel může během chvíle proměnit své nové zařízení třeba v GPS navigaci, menu velkých restaurací, televizní program, jizdní řád, nebo platformu plnou her.
Další výhodou vzájemné konkurence zmíněných marketů je očekávané zlepšení nabízených služeb, zlepšení kvality aplikací a celkový posun ve vývoji vpřed.


Zdroje:

Wikipedia - http://cs.wikipedia.org/wiki/App_Store
Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/App_Store
DISTIMO - Distimo-Publication-April-2011

No comments:

Post a Comment